vi lever

Hade tänkt att uppliva den här bloggen nu. så här är läget:

Jag bor i en liten studio på ensiffrig kvm. vi har gått cirka 1½ vecka i skolan nu och lärt oss massor som t.ex

watashiwa biiru suki desu! som betyder att jag gillar öl o när vi säger det brukar läraren säga "nihongo biiru desuka?" (japansk öl?) vilket vi svarar "IIE SUEDEN BIIRU!"

I helgen på lördag är det en stor fest här då 600-800 ungdomar samlas vid floden som går igenom kyoto o springer upp till affären o köper öl. verkar riktigt roligt o sedan går alla ut till en av kyotos mysiga barer o nattklubbar. Vi har även kollat runt lite på maskeradkostym till halloween! men jag tänker inte avslöja vad!

Var mini svensk fest här igår som ni ser på bilden nedan. på täcker där under min säng sitter jag nu o skriver fast nu är det städat igen.

jag kan inte sitta på min stol längre för japanerna vet absolut ingenting om ergonomi.

Chair of death!!!!!

fick tillbaka lite läxor idag också. den obligatoriska naruto symbolen o ett very good syns som vanligt!



nä nu är det dags för lite anders time. bleach o naruto alltså! ska skirva mer om utelivet o staden sedan samt presentera lite folk som vi träffat här!

Kommentarer
Postat av: Failcat

Rofl =>

Ni verkar ju ha kul iaf!

Det där med stolarna är helt sant, samma problem här >_<.

Naruto symbolen verkar gälla hela Japan!

Jag kommer och hälsar på under något lov!

2008-10-27 @ 03:50:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0